ابجاره
ابجاره

شرایط و قوانین کلی استفاده از ابجاره
به ابجاره خوش آمدید .
دریافت خدمات از سایت و اپلیکیشن ابجاره در گرو رعایت کردن شرایط و قوانین ابجاره است. ابجاره در چارچوب ماده ۱۰ قانون مدنی، این شرایط و قوانین را با کاربران خود در میان میگذارد و موافقت الزامآور کاربران با مفاد آن را کسب میکند. لطفاً قبل از استفاده از خدمات ابجاره این شرایط و قوانین را مطالعه کنید.

روشن است که استفاده از سایت و اپلیکیشن ابجاره به معنی پذیرفتن کامل این شرایط و قوانین است. در نظر داشته باشید که در صورت بروز هرگونه اختلاف میان شما و ابجاره ، حقوق و تعهدات طرفین بر اساس مفادی که در ادامه میخوانید، تعیین می شود. در زمان اختلاف، ادعای ناآگاهی و عدم اطلاع از شرایط و قوانین ابجاره قابل قبول نخواهد بود.

ماده۱- تعاریف

تعریف واژهها و اصطلاحاتی که در شرایط و قوانین ابجاره میخوانید، از این قرار است:

الف) ابجاره : ارائهدهندهٔ خدمات برخط از طریق سایت و اپلیکیشن است. نام و علامت تجاری ثبتشدهٔ ابجاره و تمام امتیاز سایت و اپلیکیشن ابجاره متعلق به گروه ابجاره است.

ب) سایت: منظور از سایت، وبسایت رسمی ابجاره با دامنه www.abjare.ir است. تمام امتیازات این وبسایت در مالکیت گروه است.

ت) اپلیکیشن: منظور از اپلیکیشن، نرمافزار گوشیهای هوشمند ابجاره است که تا به حال برای دو سیستم عامل Android و IOS طراحی شده است. این نرمافزار در مالکیت گروه است. قانون حمایت از پدیدآورندگان نرمافزارهای رایانهای و سایر مقررات حمایتی شامل اپلیکیشن ابجاره میشود.

ث) سامانه ابجاره : منظور از سامانهٔ ابجاره ، مجموعه امکانات نرمافزاری ابجاره است. سامانهٔ ابجاره به کمک نیروی انسانی گروه ، به ارائهٔ خدمات گوناگون به کاربران میپردازد.

ج) کاربر: منظور از کاربر، فردی است که بعد از تأیید شماره تلفن همراهش، در سایت یا اپلیکیشن ابجاره فعالیت میکند، چه به عنوان آگهیگذار و چه به عنوان بینندهٔ آگهی. بر حسب صلاحدید و رویکردهای تعیینشده در دیوار، ممکن است هویت تمام کاربران ابجاره در سطوح مختلف احراز شود.

چ) داراییهای فکری: شامل تمام محتواها، متنها، طرحهای گرافیکی، رابطهای کاربری، رابطهای بصری، عکسها، علائم تجاری، لوگوها، کدهای نرمافزار، ساختارها، نحوههای بیان و تنظیم مطالب موجود در سایت و اپلیکیشن ابجاره است. داراییهای فکری ابجاره فقط محدود به این موارد نیست.

ح) حساب کاربری: منظور از حساب کاربری، شماره تلفن همراهی است که کاربر با آن در سایت یا اپلیکیشن ابجاره ثبت نام کرده است.

خ) پلتفرم: منظور از پلتفرم، واسطی الکترونیکی و مجازی است که با ایجاد فضای برخط، امکان معاملات بیواسطه را برای کاربران فراهم میکند.

ماده ۲- شرایط عمومی استفاده از ابجاره

وجود شرایط زیر برای فعالیت در سایت یا اپلیکیشن ابجاره الزامی است:

۱-۲) داشتن ۱۸ سال خورشیدی تمام. برای افراد کوچکتر، انتشار آگهی باید با نظارت ولی صورت بگیرد.

۲-۲) ثبت شماره تلفن همراه فعال که کد تأیید به آن شماره ارسال شود.

۳-۲) عدم مغایرت فعالیت کاربر یا آگهی های او با قوانین، مقررات، آییننامه ها، بخشنامه ها، مصوبات، دستورالعملهای جاری جمهوری اسلامی ایران، دستورات مقامات قضایی، عرف و نظم عمومی.

۴-۲) عدم مغایرت فعالیت کاربر یا آگهی های او با شرایط و قوانین مندرج در سایت و اپلیکیشن ابجاره.

۵-۲) هر کاربر خود مسئولیت صحت اطلاعات شخصی و محتوای مندرج در عنوان و متن آگهیاش را بر عهده دارد. ابجاره پلتفرمی کاربرمحور است و در حدود امکانات و تواناییهای موجود، حق احراز هویت کاربران و نظارت بر محتوای آگهی ها را برای خود محفوظ میداند، اما چنین نظارتی مغایر با مسئولیت نهایی کاربر نیست.

۶-۲) تمام محتواهایی که در سایت و اپلیکیشن ابجاره درج میشود باید به زبان فارسی باشد.

ماده ۳- پشتیبانی سایت

۱-۳) گروه متعهد است در صورت بروز نقص در سامانهٔ ابجاره ، در حدود امکانات و تواناییهای خود برای رفع نقص و پشتیبانی فنی اقدام کند.

۲-۳) کاربران در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانند در تمام ساعات شبانه روز و ایام هفته با شماره تلفن ۹۱۰۳۱۵۴۷ _ ۰۲۱ تماس بگیرند. کاربران همچنین میتوانند پرسشهای خود را به تارنمای مرکز پشتیبانی ابجاره ارسال کنند. ابجاره متعهد به ارائهٔ بالاترین سطح خدمات پشتیبانی در حدود امکانات و توانایی های خود است.

۳-۳) مفید است اگر کاربران عزیز ابجاره قبل از برقراری ارتباط با پشتیبانی، کلیپ آموزش ویدیویی ابجاره را مشاهده کنند. کاربران ابجاره همچنین میتوانند با مراجعه به قسمت سوالات پرتکرار پاسخ بیشتر پرسش های خود را پیدا کنند.

ماده۴- سیاستهای انتشار آگهی

۱-۴) موارد ممنوعه برای انتشار آگهی در ابجاره از این قرار است:

انتشار هرگونه آگهی که خارج از قلمرو سرزمینی ایران باشد.

انتشار هرگونه آگهی که موضوع و محتوا و تصویر آن شامل چیزی باشد که نگهداری و خرید و فروش آن در قلمرو سرزمینی ایران غیرقانونی است.

انتشار هرگونه آگهی که موضوع و محتوا و تصویر آن در لیست کالاها و فعالیتهای ممنوعه قرار دارد.

انتشار آگهی تکراری

انتشار هرگونه آگهی که شامل عباراتی غیرمرتبط با موضوع آگهی باشد.

انتشار هرگونه آگهی که مضمون آن مستهجن و مبتذل و نامتعارف یا بر خلاف قوانین کشور باشد.

انتشار هرگونه آگهی که شامل توهین و نشر اکاذیب و افترا باشد و محتوای آن منجر به نقض حقوق مادی و معنوی شخص ثالث یا تعرض به اموال و دارایی او شود.

انتشار هرگونه آگهی که حاوی خبرپراکنی سیاسی و اجتماعی و مذهبی یا عقاید شخصی و دعوت به تظاهرات و کمپینها باشد.

انتشار هرگونه آگهی در دستهبندی نادرست

انتشار هرگونه آگهی با عنوان و محتوای نادرست و مبهم و گمراه کننده

انتشار هرگونه آگهی که مخل آرامش جامعه یا مغایر با ارزشهای ابجاره باشد.

انتشار هرگونه آگهی که ناقض حقوق مالکیت فکری ابجاره یا اشخاص ثالث باشد.

انتشار هرگونه آگهی که موضوع و محتوای آن به تشخیص نهادهای تخصصی موقتاً دارای محدودیت یا ممنوعیت باشد.

انتشار هرگونه آگهی که منجر به نفرت پراکنی یا بی احترامی به گروههای قومی و مذهبی و جنسیتی شود.

انتشار هرگونه محتوایی که حقوق زنان، کودکان، سالمندان، مهاجران خارجی یا موارد مشابه را نقض کند.
۲-۴ لیست کالاها و فعالیتهای غیرمجاز.
لطفاً توجه داشته باشید که بیان مصادیق صرفاً جهت آشنایی کاربران با بخشی از کالاها و فعالیتهای غیر مجاز است؛ بنابراین، صرف ذکر نشدن یکی از موارد غیرمجاز در بخش مصادیق، حق اعتراض برای کسی ایجاد نخواهدکرد و تمام این مصادیق غیر حصری هستند.

کالا و خدمات غیر مجاز

خدمات عبور از فیلترینگ، فروش فیلترشکن، ثبت هرگونه آگهی برای دسترسی به ویپیان

خدمات هک کردن (از قبیل کرک کردن، پَچ کردن، شکستن قفل)

خرید و فروش و خدمات بیسیمهای ارتباطی و لوازم جانبی

خرید و فروش و خدمات دستگاه استراق سمع، تجهیزات شنود، لوازم جاسوسی
فروش کالا های قاچاق

استفاده از صفات و الفاظ نامناسب در آگهی

۳-۴ سیاستهای انتشار عکس در آگهی ها

۱-۳-۴) کاربر ابجاره در برابر عکسهای آگهی های خود شخصاً مسئولیت دارد. کاربر ابجاره باید با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور و شرایط و قوانین ابجاره ، ضمن رعایت و حفظ حقوق اشخاص ثالث، برای انتشار تصویر اقدام کند. در صورت تمایل به استفاده از عکس، کاربر ابجاره باید از تصاویر واقعی و باکیفیت و مرتبط با کالا یا خدمت آگهی استفاده کند. اندازهی تصویر باید حداقل ۶۰۰*۶۰۰ پیکسل و حجم آن حداکثر ۲۰ مگابایت باشد.

با صدق کردن هر یک از موارد زیر، ابجاره این حق را دارد که از انتشار تصویر مورد نظر جلوگیری کرده یا برای حذف آگهی اقدام کند.

تصویر بیش از حد کوچک یا بی کیفیت

تصویر نامرتبط با کالا یا خدمت ارائه شده

تصویر آگهی های دیگر در ابجاره

اسکرینشات و عکسهای دانلودی و به طور کل هر عکسی که مستقیماً از خود کالا گرفته نشده باشد.

تصویر غیر واقعی و ساخته شده با نرمافزارهای طراحی سه بعدی

تصویر مات و ویرایش شده توسط نرم افزار یا دارای کادر

ترکیب عکس در یک عکس (کلاژ)

تصویری که نیاز به چرخش داشته باشد.

تصویر کالا و خدمات غیر مجاز

تصویر مغایر با عرف جامعه یا قوانین جمهوری اسلامی ایران

استفاده ابزاری از تصویر اشخاص در آگهی

نمایش قیمت، شماره تماس، ایمیل، آدرس سایت در تصویر

تصویر حاوی متن، توضیحات، نام کسب و کار یا هرگونه عبارت تبلیغاتی

ماده۵-ضمانت اجرای سوءاستفاده از سایت و اپلیکیشن ابجاره

۱-۵) این حق برای ابجاره محفوظ است که هرگاه لازم بداند آگهیهای مغایر با شرایط و قوانینش را حذف کند.

۲-۵) این حق برای ابجاره محفوظ است که در راستای افزایش امنیت کاربران و به تشخیص خود، هرگاه لازم بداند، حساب کاربری فردی را که شرایط و قوانین مندرج در این سند را رعایت نمیکند، موقتاً یا به طور دائم، تعلیق یا مسدود کند.

۳-۵) کاربران ابجاره میتوانند از طریق گزارش مشکل آگهی یا ارتباط با پشتیبانی، به ابجاره در تشخیص هرگونه مشکل یا محتوای نامناسب کمک کنند. با همراهی کاربران، ابجاره در اخذ تصمیمات فنی و قانونی لازم برای کاهش خطرات احتمالی و افزایش کیفیت خدمترسانی اقدام میکند.

۴-۵) ابجاره در خصوص استرداد یا عدم استرداد وجوه آگهی هایی که بدون رعایت شرایط فوق حذف شدهاند، با بررسی شرایط آن آگهیها تصمیم گیری خواهد کرد و نتیجه برای کاربران ابجاره لازم الاتباع است.

۵-۵) سوء استفاده از سایت و اپلیکیشن ابجاره به هر روش، استفاده از هر نوع برنامهٔ مخرب و جاسوسی و ربات، کرال کردن اطلاعات، استفاده از اختلال سرویسها، هرگونه روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات سایت و اپلیکیشن و محتویات آن شامل شماره تماس و تصویر و توضیحات آگهی، از طریق هر سیستم و شبکه ممنوع است. در صورت مشاهدهٔ چنین فعالیتهایی، حق هرگونه پیگیری قانونی برای ابجاره محفوظ خواهد بود. همچنین ابجاره میتواند به صلاحدید خود دسترسی به سایت و اپلیکیشن ابجاره را برای کاربر متخلف محدود یا مسدود کند.

ماده۶-هزینه ها و خدمات

۱-۶) در بعضی از دسته بندی های مرتبط با کسب و کار مانند خدمات و استخدام، برای ثبت آگهی نیاز به پرداخت هزینه بر اساس تعرفهٔ ابجاره است. کاربران برای اطلاع از نرخ این خدمات می توانند به صفحه تعرفه خدمات دیوار مراجعه کنند.

۲-۶) در سایر دسته بندیها، ارسال آگهی برای کاربران، تا سقف مشخصی در ماه، رایگان است. بدیهی است برای ارسال آگهی بیش از تعداد مشخصشده، نیاز به پرداخت هزینه بر اساس تعرفهٔ خدمات ابجاره است.

۳-۶) در تمام دسته بندی ها، استفاده از خدمات ویژهٔ ابجاره برای افزایش بازدید آگهیها نیاز به پرداخت هزینه بر اساس تعرفهٔ خدمات ابجاره دارد.

۴-۶) ابجاره ممکن است تعرفه های خود را عوض کند. هرگونه تغییر در تعرفهٔ آگهی ها، در صفحه تعرفه خدمات ابجاره به روز میشود. کاربران با استفاده از خدمات ابجاره ، تمام هزینه ها را قبول و حق هرگونه اعتراض را از خود سلب میکنند.

ماده ۷-حقوق و مسئولیت های ابجاره

۱-۷) حسب تأییدیه صادره از سوی سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، ابجاره به عنوان یک مرجع قانونی ذیصلاح پلتفرم ارائه دهنده خدمات میزبانی می باشد. مطابق بند «ب» ماده ۱ آییننامه جمعآوری و استنادپذیری ادلهٔ الکترونیکی، مصوب ۱۳۹۳، سایت و اپلیکیشن ابجاره ، فضای ایجاد شده توسط سامانههای رایانهای، مخابراتی و ارتباطی تحت تصرف یا کنترل خود را به کاربران واگذار میکند تا توسط کاربر متقاضی، دادههای رایانهای را جهت نگهداری، انتشار، توزیع یا ارائه در شبکههای داخلی یا بینالمللی یا هر منظور دیگر ذخیره یا پردازش کنند. سایت و اپلیکیشن ابجاره منطبق با این تعریف، فضایی را در سامانهٔ رایانهای خود در اختیار کاربران قرار میدهد تا آگهیهای خود را منتشر کنند. در نتیجه، هر کاربر مستقیماً آگهی خود را منتشر میکند و سایت و اپلیکیشن ابجاره هیچگونه دخل و تصرفی در انتشار و عرضه و پالایش آگهی ها ندارد.

۲-۷) کاربران ابجاره با فعالیت در سایت و اپلیکیشن ابجاره ، موافقت خود را با عدم مسئولیت ابجاره در قبال اقدامات سایر کاربران اعلام کردهاند. ابجاره به شما پیشنهاد میکند که همواره قبل از اقدام به خرید و فروش، راهنمای خرید امن را در سایت یا اپلیکیشن ابجاره مطالعه کنید.

۳-۷) تمام محتویات آگهی ها اعم از موضوع، توضیحات، لینک و… توسط کاربران ارائه میشود، بنابراین ابجاره هیچ مسئولیتی در قبال تضمین کیفیت و امنیت و قیمت و مواردی از این دست ندارد. کاربران باید همواره حین معاملات خود جوانب احتیاط را رعایت کنند. انتشار یک آگهی در ابجاره به معنای قبول مسئولیت یا تضمین قیمت و امنیت و صحت مندرجات آن آگهی توسط ابجاره نیست. نهایتاً طرفین هر معامله در خصوص این موضوعات مسئولیت دارند و حق هیچگونه رجوع به ابجاره وجود ندارد.
۴-۷) مشکلات احتمالی در استفاده از درگاههای پرداخت اینترنتی به ابجاره مربوط نیست بنابراین ابجاره مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

۵-۷) در خسارتهای مستقیم و غیر مستقیم ناشی از ارتباط کاربران با یکدیگر، ابجاره هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت؛ حتی اگر خسارات قابل پیشبینی باشد.

۶-۷) ابجاره هیچگونه مسئولیتی در خصوص کامل بودن یا صحت و جامعیت و اصالت اطلاعات منتشر شده توسط کاربران ندارد. مسئولیت صحت اطلاعات با کاربری است که آگهی را منتشر میکند. کاربری که قصد معامله یا هرگونه ارتباط با آگهی گذار را دارد، باید محتوای آگهی را شخصاً راستی آزمایی کرده و صرفاً با مسئولیت خود و کسب اطلاعات لازم عمل کند؛ بنابراین حق رجوع به دیوار بابت این موارد را ندارد.

۷-۷) ابجاره در قبال خسارات جانی و مرگ و آسیب روحی و روانی ناشی از آگهی ها و سهلانگاری کاربران، هیچگونه مسئولیتی اعم از مادی و معنوی ندارد.

۸-۷) ابجاره هیچگونه مسئولیتی در خصوص هرگونه تقلب یا رفتار متقلبانهٔ کاربران ندارد.

۹-۷) ابجاره هیچگونه مسئولیتی در خصوص هرگونه زیان کسب و کارها (مانند: از دست دادن سود، درآمد، تولید، پسانداز پیشبینی شده، کسب و کار، قراردادها، فرصتهای تجاری) ندارد.

۱۰-۷) ابجاره هیچگونه مسئولیتی در خصوص هک شدن احتمالی سایت یا قطع شدن آن، اختلال موقت خدمات به دلایل فنی یا قطعی اینترنت، از دست رفتن سوابق و اطلاعات کاربران به دلایل مشابه و ایراد خسارت به کاربران ناشی از موارد مندرج در این ماده بدون قید انحصار ندارد. این بند ربطی به اقدامات معقول و متعارف ابجاره جهت صیانت از حقوق کاربران ندارد و شامل موضوعات غیر قابل پیشبینی و خارج از کنترل و موارد فورس ماژور ابجاره میشود.

۱۱-۷) کاربرانی که به هر طریق و به هر منظور، هر نوع اطلاعات مرتبط با ابجاره را (مانند: شماره تلفن همراه یا کد تأیید ارسالشده از ابجاره ) در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر از سایت و اپلیکیشن ابجاره قرار دهند، خود مسئول عملشان هستند و ابجاره در قبال این اقدامات و عواقب آنها هیچگونه مسئولیتی ندارد.

۱۲-۷) کاربر ابجاره میپذیرد، در صورت بارگذاری آگهی خلاف سیاستهای ابجاره و یا هرگونه عملکرد مخرب یا خلاف قوانین در ثبت آگهی یا غیره، اقدام او موجب خدشه دار شدن اعتبار ابجاره محسوب میگردد و حق پیگیری در این موارد برای ابجاره محفوظ است. همچنین، در این موارد ابجاره هیچ مسئولیتی در خصوص بازگرداندن وجه آگهی ندارد و حق عدم استرداد آن را به عنوان جبران خسارت خواهد داشت.

۱۳-۷) کاربر میپذیرد با انتشار هرگونه آگهی در سایت یا اپلیکیشن ابجاره تمام حقوق ناظر به حق مولف و حق طرح دعوای ناشی از آن را به ابجاره منتقل میکند.

۱۴-۷) در صورتی که کاربر اقدام به خرید بسته از طریق پنل خاصی کند، بنا بر مقررات آن پنل، ممکن است ابجاره به تشخیص خود به نحو دیگری با کاربر توافق کند.

۱۵-۷) پنل های خریداری شده در ابجاره قائم به شخص هستند و و صاحب پنل اجازه واگذاری آن را به دیگران ندارد؛ لذا در صورت مشاهده واگذاری پنل توسط صاحب آن؛ حق حذف پنل،مسدود سازی صاحب پنل،ضبط هزینه پنل و عدم استرداد آن به عنوان جبران خسارت برای ابجاره محفوظ است.

۱۶-۷) کاربر ابجاره میپذیرد که از ابجاره صرفا برای مقاصد تجاری و اقتصادی استفاده نماید.بدیهی است هرگونه فعالیت با غیر از این هدف اعم از و نه محدود به؛ اهداف سیاسی، اجتماعی و غیره در ابجاره ممنوع است. ابجاره در صورت مشاهده آگهی با اهداف ممنوعه حق تعلیق و یا مسدودسازی کاربر و همچنین ضبط هزینه و عدم استرداد آن به عنوان جبران خسارت را دارد.

ماده۸-حفاظت از حریم خصوصی

۱-۸موارد عمومی

۱-۱-۸) اصل حفاظت از حریم خصوصی، قواعد رفتاری سایت و اپلیکیشن ابجاره در حوزهٔ استفاده و جمعآوری و ذخیره سازی قانونی اطلاعات شخصی کاربران و چارچوب محافظت از این اطلاعات را تبیین میکند.

۲-۱-۸) با استفاده از سایت و اپلیکیشن ابجاره ، کاربر صراحتاً رضایت خود را از جمعآوری و ذخیرهسازی و حفظ اطلاعات شخصی و استفاده از این اطلاعات توسط ابجاره اعلام میکند.

۳-۱-۸) ابجاره ممکن است در هر زمان، سیاستهای حفظ حریم خصوصی خود را تغییر دهد. تداوم استفادهٔ کاربر از سایت یا اپلیکیشن ابجاره به معنای رضایت بی قید و شرط از این تغییرات است. لذا به کاربران توصیه میشود مرتباً این سیاستنامه را مطالعه نمایند. هرگونه تغییرات در سیاست های حفظ حریم خصوصی، در سایت و اپلیکیشن ابجاره به روزرسانی میشود.

۲-۸ اطلاعات جمع آوری شده از کاربران

۱-۲-۸) همهٔ افراد میتوانند بدون ثبت نام به سایت یا اپلیکیشن ابجاره مراجعه کنند. هر فرد به محض ثبت نام در سایت یا اپلیکیشن ابجاره از
۲-۸ اطلاعات جمع آوری شده از کاربران

۱-۲-۸) همهٔ افراد میتوانند بدون ثبت نام به سایت یا اپلیکیشن ابجاره مراجعه کنند. هر فرد به محض ثبت نام در سایت یا اپلیکیشن ابجاره از طریق شمارهٔ تلفن همراه خود، صراحتاً موافقتش را با ذخیرهسازی قانونی اطلاعات شخصی خود و استفاده و محافظت ابجاره از این اطلاعات، اعلام میدارد.

۲-۲-۸) اطلاعات فنی و گزارشهای سرور برای حفظ سطح خدمات، جمعآوری و ذخیره و استفاده خواهد شد. اطلاعات یاد شده شامل این موارد است: آدرس پروتکل اینترنت (IP)، اطلاعات برند و مدل دستگاه، نوع شبکه و نوع و نسخهٔ مرورگر، اطلاعات مهم دستگاه هنگام وقفهها (Crashes) شامل وضعیت روت بودن یا نبودن دستگاه، میزان کل رم و فضای پر آن هنگام وقفه، روز و ساعت رخدادها، خاموش یا روشن بودن شبکهٔ بیسیم، خاموش یا روشن بودن شبکهٔ دیتا، خاموش یا روشن بودن وضعیت رومینگ.

۳-۸ نحوه استفاده ابجاره از اطلاعات شخصی کاربران

کاربران با ایجاد حساب کاربری در سایت یا اپلیکیشن ابجاره ، صراحتاً با استفادهٔ ابجاره از اطلاعات شخصی خود برای اهداف زیر موافقت می کنند:

ارتباط با کاربران

جلوگیری از کلاهبرداری، مزاحمت و …

بهبود تجربهٔ کاربری

به منظور مباحث پژوهشی و توسعهای، به صورت بینام و با صلاحدید و تشخیص ابجاره

سایر اهدافی که به صورت مشروع و قانونی توسط ابجاره تعیین میشود.

۴-۸نگهداری و حفاظت از دادههای کاربران

۱-۴-۸) بنابر ماده ۵ ٰٰآیین نامه جمع آوری و استناد پذیری ادله الکترونیکی، ابجاره موظف است اطلاعات کاربران خود را حداقل تا شش ماه پس از خاتمهٔ اشتراک، و محتوای ذخیرهشده و دادهٔ ترافیکی حاصل از تغییرات را حداقل تا پانزده روز نگهداری کند.

۲-۴-۸) در راستای تطابق عملکرد با قوانین و مقررات کشور، ابجاره تنها در پاسخ به دستور مراجع ذیصلاح ممکن است اطلاعات موضوع این سند را در اختیار نهادهای مربوط قرار دهد.

۳-۴-۸) اشخاص ثالثی که به نحوی در ارائهٔ خدمات با ابجاره همکاری میکنند یا وابسته به ابجاره هستند، فقط در چارچوب این سند اجازهٔ پردازش اطلاعات شخصی و استفاده از آن را دارند.

۴-۴-۸) ابجاره در راستای حفظ و نگهداری دادههای شخصی کاربرانش تمام تلاش خود را به کار میبندد، اما در صورت وقوع حوادث غیر قابل پیشبینی و خارج از کنترل یا اختلال در بستر اینترنت کشور، هیچ گونه مسئولیتی در قبال مخدوش شدن دادههای کاربران ندارد.

۵-۸سیاستهای مربوط به چت

چت «ابجاره » یک فضای ارتباطی عمومی بین آگهیگذار و بیننده آگهی است که با هدف تسهیل ارتباط و معاملات ارائه شده است. هرگونه استفاده از چت ابجاره به معنی پذیرفتن ضوابط و شرایط زیر است:

۱-۵-۸) مکاتبات کاربران در چت ابجاره باید مرتبط به آگهی و در خصوص ارائه و دریافت کالا و خدمات مورد اشاره باشد. استفاده از چت ابجاره برای مقاصد دیگر از جمله ارتباطات خصوصی و امور سیاسی و اجتماعی مجاز نیست.

۲-۵-۸) استفاده از چت ابجاره صرفاً باید مربوط به معاملات باشد. برای ایجاد محیطی ایمن و جلوگیری از سوءاستفاده و مزاحمت و کلاهبرداری، ابجاره در صورت لزوم ممکن است با سیستم های ماشینی یا انسانی نظارت کند.

۳-۵ر م-۸) مواردی از قبیل فرستادن پیام و محتوای غیر اخلاقی یا نامربوط به معامله، استفاده از ادبیات غیر مؤدبانه، هرگونه تبلیغات، ارائهٔ اجناس و خدماتی که خلاف شرایط و قوانین کشور و ابجاره هستند، ارسال پیامهای انبوه، در صورت گزارش شدن توسط کاربران، با دقت بررسی خواهند شد. طبق شرایط و قوانین ابجاره ، این اقدامات میتواند به تعلیق یا مسدود شدن دائمی حساب کاربر متخلف منجر شود.

۴-۵-۸) کاربران ابجاره متعهد هستند تمام قوانین و مقررات جاری کشور را در محیط چت رعایت کنند و ممنوعیت هرگونه مزاحمت و توهین و فحاشی و افترا و نشر اکاذیب و سایر عناوین کیفری از این دست در ابجاره را بپذیرند. در صورت نقض این موارد، کاربر شخصاً مسئول بوده و ابجاره علاوه بر حمایت از اشخاص زیاندیده، حق پیگیری کیفری موضوع یا مطالبهٔ جبران خسارت خود را محفوظ میداند. در چنین مواردی، دیوار به تشخیص خود اقدامات لازم (از جمله تعلیق یا مسدود کردن دائم حساب اشخاص متخلف) را اجرا میکند. کاربرانی که از نقض شرایط و قوانین فوق صدمه دیدهاند، رضایت دادهاند که موضوع را فقط علیه کاربر متخلف پیگیری نموده و ادعایی علیه دیوار نداشته باشند. هرگاه در خصوص موارد فوق، مراجع قانونی و قضائی به ابجاره مراجعه کنند، ابجاره تمام اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار خواهد داد. اگر بابت پیگیریهای مراجع صالح، هزینه هایی به ابجاره تحمیل شود، ابجاره حق رجوع به کاربر متخلف را دارد.

ماده ۹-سیاست های مربوط به کلاهبرداری و مزاحمت

هرچند ابجاره مسئولیتی در قبال صحت سنجی معاملات ندارد و کاربران باید در هنگام معامله هویت طرف قرارداد را خودشان احراز کنند و از امن بودن و صحت شرایط قرارداد مطمئن شوند، ولی با این همه، حق پیگیری و اقدامات لازم در موارد وقوع تخلف برای ابجاره محفوظ است. ابجاره در حد توان خود، امکان وقوع کلاهبرداری را کم کرده است و کاربران متخلفی را که قصد اقدامات مجرمانه دارند، مسدود میکند. ابجاره همچنین گزارش و اطلاعات مربوط به تخلفات را در اختیار مقامات ذیصلاح قرار میدهد. با وجود عدم مسئولیت، اقدامات ابجاره به منظور احترام به قوانین و جلب رضایت کاربران و در راستای سیاست ها و ارزشهای ابجاره است. تمام کاربران ضمن استفاده از دیوار صراحتاً موافقت خود با شرایط و قوانین ابجاره را اعلام میکنند، بنابراین اگر اقدامی انجام دهند که تخلف یا جرم باشد، به ابجاره حق میدهند که به تشخیص خود اقدامات بازدارنده و تدابیر مقابله با وقوع تخلف را به کار بگیرد. در برابر کلاهبرداری و ایجاد مزاحمت برای کاربران و هرگونه سوء رفتار که موجب خدشه دار شدن آرامش کاربران یا ضرر ایشان شود، ابجاره حق واکنش به اقدام فرد خاطی و پیگرد او را برای خود محفوظ می داند.

ماده ۱۰-استفاده از کوکی ها

ابجاره ممکن است از کوکی ها (cookies) در جمع آوری اطلاعات استفاده کند. کوکی فایلی است که به درخواست یک سایت، توسط مرورگر ایجاد میشود و برای آن سایت امکان ذخیرهسازی بازدیدهای شما را فراهم میکند.

ماده ۱۱-حل و فصل اختلافات

در صورت بروز هرگونه اختلاف بین کاربر و ابجاره رعایت موارد زیر لازم است:

۱- کاربر موظف است حسب صلاحدید و درخواست ابجاره در جلسات حضوری یا آنلاین شرکت کند.

۲- در مواردی که به صلاحدید ابجاره نیاز به تشکیل جلسه حضوری یا آنلاین نیست، کاربر موظف است حداکثر همکاری را با تیم پشتیبانی ابجاره داشته باشد.

۳- در صورت عدم حصول توافق، با رضایت کاربر، ابجاره حق دارد برای تعیین کارشناس متخصص و مستقل جهت بررسی موضوع و حل اختلاف اقدام کند. در صورتی که اختلاف به هر دلیل حل و فصل نشود، هر یک از طرفین مختار خواهد بود که به مرجع قضایی مراجعه کند.

۴- تشریفات مربوط به کارشناسی و میزان تعهد ابجاره به مذاکره، منوط به موارد اختلاف ابجاره و کاربر است. در صورتی که اختلاف بین کاربران رخ دهد، ابجاره در این زمینه مسئولیتی ندارد، ولی تلاش می کند در حد امکان با مراجعان همکاری کند.

ماده۱۲-سایر اطلاعات

سرشماره هایی که ابجاره برای ارسال پیامک از آنها استفاده میکند به ترتیب زیر است:

بنابراین دیگر شماره هایی که با نام ابجاره به کاربران پیامک ارسال میکنند، مورد تأیید ابجاره نیستند. در داخل پلتفرم نیز ابجاره فقط از طریق قابلیت پستچی در چت، با کاربران ارتباط برقرار میکند.